wtorek, 15 stycznia 2013

mniam... :) ptasie mleczko :)

To efekt mojej dzisiejszej pracy ;)
Co prawda nie wyglada może jak spod ręki cukiernika :P,ale za to jak smakuje...
"domowe ptasie mleczko" wiśniowe...w mlecznej czekoladzie :)

Przepis:
Składniki:
40 dag wiśni mrożonych;
około 1l.śmietanki kremówki;
20 dag. czekolady mlecznej;
2 torebki galaretki wiśniowej/malinowej wg uznania
1 lyżka żelatyny
4 łyżki cukru;
opakowanie cukru waniliowego;
ok.3-4 łyżki śmietanki 12 %

Wiśnie rozmrozić.
Galaretki rozpuścić w szklance gorącej wody;
Żelatyne zalać 2 łyżkami zimnej wody,gdy spęcznieje dolać ją do gorących galaretek;
Mieszać,aż wszystko się rozpuści.

Wiśnie rozgotować z cukrem i cukrem waniliowym,mozna zblendowac,można przetrzeć na sitku.
Ubić śmietanę po czym dodać do niej mus owocowy i galaretki.
Wylać wszystko na formę i poczekać aż zastygnie(2h)

W garnku podgrzać smietanę 12%,wrzucić czekoladę, rozpuścić mieszając.
Stężałe ptasie mleczko można pokroić i wbijać na widelec po czym maczać w czekoladzie,ja natomiast pokroiłam na większe kawałki ponieważ dodałam za dużo wody do galaretek;p i nie było na tyle sztywne,żeby wygrać z ciepłą czekoladą ;)
Polałam czekoladą już po wyłożeniu na papier i fakt, nie wyszly na tyle stężałe,żeby je maczać w ciepłej czekoladzie(pod wpływem ciepła trochę się rozpuszczały),ale wyjąć i polać czekoladą dały się spokojnie :)
Wyszły,przez moje gapiostwo delikate i puszyste. Mniam :)

1 komentarz: